Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?


Ilość ocen: 5 Średnia ocena: 4.8/5
Polecaj to innym: 

Czy zastanawiałeś się nad reklamowaniem swojej firmy na Facebooku? A może już to robiłeś, jednak rezultaty nie były zadowalające? W tym artykule postaram się przekonać Ciebie, że warto zainwestować w reklamę na Facebooku, jednak trzeba pamiętać o kilku sprawach, które odróżniają tą formę reklam od np. linków sponsorowanych w Google AdWords.

Po co reklamować się na Facebooku?

Facebook jest jedną z sieci społecznościowych, która w ciągu ostatnich lat intensywnie się powiększa. Internauci spędzają na Facebooku coraz więcej czasu używając do tego komputerów stacjonarnych, tabletów, a także telefonów komórkowych.

Każda osoba na Facebooku ma na swojej liście znajomych co najmniej kilkanaście osób, z którymi łączą ją różnego typu relacje (np. rodzinne, koleżeńskie lub związane z zainteresowaniami). Tak rozbudowana sieć kontaktów, w której ludzie nawzajem dodają się do swoich list znajomych, daje możliwości dotarcia do ogromnej liczby potencjalnych Klientów.

Facebook zna swoich użytkowników. Wie o ich zainteresowaniach, tym co lubią, a czego nie cierpią. Zna relacje jakie łączą ich z innymi użytkownikami. 

Facebook vs AdWords

Mechanizm działania Google AdWords

Najważniejszą różnicą w mechanizmie działania reklam w AdWords w stosunku do reklam na Facebooku jest to, że ich wyświetlanie opiera się na słowach kluczowych, które Internauci wpisują w wyszukiwarkę Google. Na tej podstawie wyświetlane są reklamy firm, które mogą zaspokoić daną potrzebę.

Jednak co się stanie, gdy nie ma wyszukiwań? Wówczas reklama w AdWords nie jest w stanie zagwarantować odpowiedniego ruchu i sprzedaży.

Mechanizm działania Facebooka

Dokładnie w tej różnicy tkwi siła Facebooku, który nie śledzi słów kluczowych i nie wyświetla swoich reklam tym, którzy coś szukają. Dla Facebooka w ogóle nie jest ważne, czy jego użytkownicy czegokolwiek szukają i mają potrzebę zakupu jakiejś konkretnej usługi, czy produktu. Dla Facebooka jest ważne kim są jego użytkownicy. Facebook śledzi prawdziwych ludzi, którzy mają zainteresowania, hobby, którzy pracują w konkretnych firmach i mają konkretne poglądy. 

Kiedy Facebook wygrywa z Adwords?

AdWords jest świetnym źródłem ruchu na stronie, gdy istnieje popyt na dane produkty i/lub usługi. Innymi słowy, gdy Internauci aktywnie poszukują danego produktu i/lub usługi poprzez wpisywanie odpowiednich fraz w wyszukiwarkę Google.

Wyobraź sobie, że wiesz, że Twoja firma ma potencjalnych klientów, jednak oni nie szukają Twoich usług i/lub produktów w Google? Jak sprawić, by zainteresowali się oni Twoją ofertą? Może okazać się to niemożliwe i nigdy nie doczekasz się, by twoi potencjalni klienci zmienili swoje dotychczasowe przyzwyczajenia i zaczęli szukać Cię on-line.

Pomocą w uzyskaniu zapotrzebowania na Twoje produkty i usługi jest Facebook, gdyż tutaj kierujesz reklamę nie na słowa kluczowe, tylko na odpowiednio wyselekcjonowaną grupę odbiorców. Im lepiej znasz swoich potencjalnych klientów, tym lepiej jesteś w stanie zdefiniować tą grupę i tylko tym osobom wyświetlać reklamy. Taki mechanizm wyświetlania reklam nie zaspokaja istniejącego popytu, ale aktywnie go tworzy.

Zaufać Agencji czy samodzielnie prowadzić reklamy?

Jednak pamiętaj, że nie wystarczy tylko doładować konto i uruchomić reklamę. Żeby reklama na Facebooku przynosiła wymierne efekty trzeba posiadać wiedzę, która pozwoli Ci efektywnie inwestować pieniądze z zyskiem. Wiedza potrzebna do efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku nie jest tajemna, jednak potrzebny jest czas na jej zdobycie i przyswojenie.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług Agencji, która profesjonalnie zajmie się prowadzeniem Twojej kampanii reklamowej. Korzystając z pomocy Agencji otrzymasz:

  • profesjonalnie przygotowane reklamy,
  • bardzo dobrze skonfigurowane kierowanie reklam,
  • odpowiednio skonfigurowane śledzenie, które pozwoli na optymalizację działań,
  • raportowanie, które pozwoli Ci ocenić skuteczność tej formy reklamy,
  • remarketing.

Podsumowanie

Facebook to ludzie. Na pewno wśród nich znajdują się osoby, które należą do grona twoich potencjalnych klientów i warto pokazać im, że działasz i masz do zaoferowania produkty i/lub usługi.

Wpis w kategorii: Blog
Opublikowane przez:

Twoja opinia jest dla nas cenna!